Köpa Google annonser - vad ska jag tänka på i valet av byrå?

Det finns idag många aktörer som erbjuder Google Ads och det finns såklart olika upplägg beroende på valet av byrå.

Här nedan listar vi lite tips på frågor att ställa en byrå (och “redflags” 🚩 som du ska undvika) om du har tänkt anlita en byrå för att köpa Google Ads:

  • Hur länge har ni jobbat med Google Ads?

  • Är ni certifierade Google Partners? (Om inte - varför? 🚩)

  • Hur går ni tillväga för att utveckla en Google Ads-strategi för ett nytt konto?

  • Hur involverar ni kunden i strategiprocessen?

Kostnader och avtal:

  • Hur strukturerar ni era avgifter för Google Ads-tjänster? (procent av spendering, månadsavgift, prestationbaserad, etc. SPRING om byrån inte är transparent med sitt arvode 🚩)

  • Finns det något långsiktigt kontrakt eller är avtalen månadsbaserade? (Årsvis bindningstid, varför? 🚩)

Rapportering och kommunikation:

  • Hur ofta rapporterar ni om kampanjprestanda? (Inte alls? Spring 🚩)

  • Hur ser kommunikationsprocessen ut mellan oss och ert team? (Inga återkommande uppföljningsmöten? Spring 🚩)

Förbättringar och optimering:

  • Hur ofta optimerar ni kampanjer? (Luddigt svar? 🚩)

Fallstudier och referenser:

  • Kan ni dela med er av några framgångsrika fallstudier eller kundreferenser?

Efterföljande support och service:

  • Vilken typ av efterföljande support erbjuder ni efter att en kampanj har gått live?

  • Hur hanterar ni problem eller frågor som uppstår under kampanjens gång?

Våga ställa frågor. Våga ställa krav.


Tack för att du läste vårt blogginlägg! Om du känner att ditt företag behöver en digital marknadsföringspartner som Delumo, är vi här för att hjälpa dig. Vare sig det gäller sociala medier, Google Ads eller personlig rådgivning, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att höra från dig och hjälpa ditt företag att blomstra!

Föregående
Föregående

Skillnaden med Google Ads och SEO och när ska man välja vad?

Nästa
Nästa

Varför annonsering på Facebook och Instagram kan vara värt en tanke